Viral, Ibu ini Bongkar 3 Kecurangan di Toko Emas, Waspadalah Saat Akan Jual Beli Emas

Diposting pada
Trading is an active style of participating in the financial markets that seeks to outperform traditional buy-and-hold investing. Rather than trying to profit from long-term uptrends in the markets, traders look for short-term price moves to profit in both rising and falling markets.As a trader, one of the most important things you can do to improve your chances of success is to approach trading as a business. A successful trading business requires a strategic plan that covers your actual business and your actual trading. Your business plan will include things like short and long-term goals, the amount of capital you have available for the business and how you will set up your office. Your trading plan includes the details of trading: what you will trade and how you will trade it. Your plan should be so objective and concise that you could hand it over to another trader and they would be able to execute it exactly.It’s important to understand that your trading plan is not simply a set of rules that you think will work, a list of set-ups that you are somehow fond of, or someone else’s plan. A good trading plan is one that you have researched, tested on historical data, tested in a live market and continue to evaluate at regular intervals.Successful trading involves more than reading a few articles or books, and you should plan on devoting a substantial amount of time and effort before ever placing a trade in a live market. This can be difficult because most new traders are anxious to get in the market. While the research and time commitments may sound daunting, they're a realistic and integral part of becoming a profitable, independent trader.This tutorial serves as an introduction to help you get started trading. For more information, be sure to check out part two of our series, which covers more advanced topics including charting, leverage, risk and strategy automation. Many people who become interested in trading are first introduced to the financial markets through investing.The purpose of investing is to build wealth slowly over time, and this is typically accomplished through a buy-and-hold approach: making investments – such as in a stock, ETF or mutual fund – and allowing price to fluctuate over time. Investors “ride out” the inevitable downtrends with the expectation that prices will eventually rebound and rise over the long-term.After years or decades, the investment will, in many cases, increase in value and provide positive returns for the investor. Long-term returns can be further amplified by compounding through the reinvestment of profits and dividends. Investments are often viewed as a means of building wealth to provide stability and income during the retirement years.While investments are typically held for a period of years or even decades, traders buy and sell stocks, commodities, currency pairs and various other investment vehicles with the intention of generating returns that outperform a buy-and-hold strategy. Trading profits are viewed as income since profits are “taken off the table” on a regular basis (as opposed to investing, where positions are generally left alone for the long haul).Trading profits are achieved through buying low and selling high – and selling high and buying (to cover) low, in the case of short selling – and all trades are entered and exited within a relatively short period of time. This time period can vary from a few seconds to months or even years, depending on the trader’s style. The following chart lists the four primary trading styles - position, swing, day and scalp – with the corresponding time frames and holding periods for each.
Trading is an active style of participating in the financial markets that seeks to outperform traditional buy-and-hold investing. Rather than trying to profit from long-term uptrends in the markets, traders look for short-term price moves to profit in both rising and falling markets.As a trader, one of the most important things you can do to improve your chances of success is to approach trading as a business. A successful trading business requires a strategic plan that covers your actual business and your actual trading. Your business plan will include things like short and long-term goals, the amount of capital you have available for the business and how you will set up your office. Your trading plan includes the details of trading: what you will trade and how you will trade it. Your plan should be so objective and concise that you could hand it over to another trader and they would be able to execute it exactly.It’s important to understand that your trading plan is not simply a set of rules that you think will work, a list of set-ups that you are somehow fond of, or someone else’s plan. A good trading plan is one that you have researched, tested on historical data, tested in a live market and continue to evaluate at regular intervals.Successful trading involves more than reading a few articles or books, and you should plan on devoting a substantial amount of time and effort before ever placing a trade in a live market. This can be difficult because most new traders are anxious to get in the market. While the research and time commitments may sound daunting, they're a realistic and integral part of becoming a profitable, independent trader.This tutorial serves as an introduction to help you get started trading. For more information, be sure to check out part two of our series, which covers more advanced topics including charting, leverage, risk and strategy automation. Many people who become interested in trading are first introduced to the financial markets through investing.The purpose of investing is to build wealth slowly over time, and this is typically accomplished through a buy-and-hold approach: making investments – such as in a stock, ETF or mutual fund – and allowing price to fluctuate over time. Investors “ride out” the inevitable downtrends with the expectation that prices will eventually rebound and rise over the long-term.After years or decades, the investment will, in many cases, increase in value and provide positive returns for the investor. Long-term returns can be further amplified by compounding through the reinvestment of profits and dividends. Investments are often viewed as a means of building wealth to provide stability and income during the retirement years.While investments are typically held for a period of years or even decades, traders buy and sell stocks, commodities, currency pairs and various other investment vehicles with the intention of generating returns that outperform a buy-and-hold strategy. Trading profits are viewed as income since profits are “taken off the table” on a regular basis (as opposed to investing, where positions are generally left alone for the long haul).Trading profits are achieved through buying low and selling high – and selling high and buying (to cover) low, in the case of short selling – and all trades are entered and exited within a relatively short period of time. This time period can vary from a few seconds to months or even years, depending on the trader’s style. The following chart lists the four primary trading styles - position, swing, day and scalp – with the corresponding time frames and holding periods for each.

Mungkin bagi sebagian wanita memang sangat gemar dengan yang namanya perhiasan. Nah bagi Anda yang suka beli perhiasan emas, sebaiknya baca ini dulu ya!

Jadi nambah wawasan kalo hendak melakukan jual beli emas di toko emas.

Buat yang Suka Beli Emas, Baca Ini : “MEMBONGKAR KECURANGAN DI TOKO EMAS”

Semoga ulasan ini bisa menjadi pelajaran buat kita.

“MEMBONGKAR KECURANGAN DI TOKO EMAS”

Saya hobi beli² cincin emas, tapi cuma sekedar hobi beli. Nggak suka pakai, dan belum pernah menjualnya. Beberapa hari yang lalu, saya butuh duit. Jadi saya pengen menjual beberapa cincin yang saya anggap modelnya ude enggak banget.

Cincin² ini saya beli di 3 toko. Sebut saja toko A, B, dan C.

Sekitar jam 8-an, saya start bawa cincin² itu beserta surat²nya. Destinasi pertama, ke toko A yang letaknya paling deket dengan rumah.

.: Di Toko A :.

Kesalahan saya, langsung ke counter bertuliskan ‘khusus jual’. Seharusnya saya tanya² dulu, pura² jd orang mau beli cincin, jd tahu harga pasaran sekarang berapa. Nah, namanya belum pernah, jd ya begitu dateng, langsung keluarin cincin ma suratnya.

“Mas, mau jual cincin. Laku berapa ya sekarang?” <— salah banget.

Kemudian Mas² itu melihat² surat emasnya, ngecek² cincinnya, lalu bilang, “Sekarang harga emas lagi turun, Bu..” <— ini senjata penjual buat orang yang mau jual emas. Kalau kita di posisi orang yang mau beli, ya sebaliknya. 😏

“Jadi, kena berapa se-gram-nya?”

“Masih ajeg Bu,, tapi dipotong 15rb pergramnya.”

“Oh gitu ya? Ga bisa lebih kah?” tanyaku.

Lalu Mas² yang agak melambai itu menjelaskan panjang lebar yang intinya harga emas lagi turun, di mana² kalau jual emas ya kena potongan. Ituuu.

Ok lah, aku manut. Namanya pertama kali, ya terima² aja. Harga beli di nota 370rb, kena potongan 15rb, jd kenanya 355rb/gram. aku lupa pastinya, pokoke aku dapet 3jt sekian untuk 2 cincin 70% & 1 cincin 75%.

.: Lanjut ke Toko B :.

Berbekal pengalaman di toko A, aku lebih pede lagi pas ke toko B. Tapi teteup,, masih melakukan kesalahan yang sama. 😁 Dateng² bilang, “Mba mau jual cincin..”

“Ok Mba, tek timbang dulu ya..”

“Ditimbang buat apa ya?”

“Kalau jual emas, di mana² ya emang gitu. Soale kalau emas abis dipakai kan emang susut mba beratnya..” <— senjata bakul emas, sukanya ngomong ‘di mana²’. Padahal ga semuanya begitu. 😒

“Ah masa sih, barusan saya jual cincin tiga biji, nggak gitu kok. Berati cuma di sini aja ya yang begini?”

“Ya enggak Mbak, di mana² ya begitu. Mungkin Mbak baru beli dijual lagi kali, bla bla bla” aku ga inget dia ngomong apa aja. Tapi yang jelas dia ngeyel.

“Emas dipakai harusnya tambah berat Mba. Kan kena daki, ada sisa sabun yang nempel.. Kok ini malah nyusut? Berati cuma di sini kan? Buktinya di toko tadi enggak ada acara timbang²an lagi tuh?”

Pun mbaknya tetep ngeyel dengan kata ‘di mana-mana’. 😒

“Susut 0,1 gram Mba. Jadi 4,7.” kata Mbaknya.

“Busyeet! Pembohongan publik memang ya! Semua ketentuan ditulis. Dipotong sekian ribu, aku terima, gpp. Karena emang ditulis di suratnya! Ini kenapa ada potong²an kok ga ditulis? Kan namanya mengelabuhi pembeli!” aku muntab.

Denger ada orang mamah², kokoh-nya keluar. “Kenapa Bu?”

Aku menjelaskan. Jebul cara jawab kokohe lebih mbosenin dari Mbak-e.. 😂 Aku makin esmosi.

“Ya nggak bisa kaya gitu lah. Aku loh, barusan, ga ada seperempat jam yang lalu, baruuu aja jualan cincin. Ga ada acara potong²an gitu tuh.”

Kokohe tetep ga percaya kalo aku baru jual². Sampai tanya ditoko mana? Tak jawab tokonya, dia jawab “Ga mungkin!” aku jawab apa lagi dia ngeyel dengan jawaban kekeh yang tak berdasar.

Sampai² akhirnya dia bilang, “Yaudah. Maunya Ibu apa?” <— nah guweh suka yang ini kwkwkw..

“Maunya ya kaya yang di surat perjanjian lah! Di situ ga ada potong²an kok. Kalau mau potong ya ditulis di keterangan. Jadi nggak mengelabuhi konsumen namanya!”

“Ga bisa! Pokoke kaya gitu. Yawis gini aja. Ini kukasih harga kaya yang di nota wis. Pokoke Ibu’e dapet harga yang sama kaya pas beli. Gimana?”

Aku mikir. Hmmm.. Perdebatan dan perngeyelan yang panjang ini sudah harus diakhiri. Ok lah. Daripada kaya harga awal, kudu dipotong 20rb. Kan aku lebih rugi. Lumayan lah.. Ok deal. Aku dikasih duit satu koma berapa ya, lupa. Pokoke pergramnya kena 350rb, sama kaya pas aku beli. Nah, coba kalo aku ga ngeyel. Udah jadi 4,7 dikali 330 lagi! Kan lumayan banget ya, 20rb ping..

Ok uang sudah kuterima. Bodohnya aku, ndadak takon meng Mbak²e, “Mbak, emang kalau jual emas ikutnya harga nota apa harga pasaran sih?”

“Harga pasaran.”

“Emang harga pasaran kaya cincinku berapa?”

“370 munggah Mba..”

Oh.. Pantes Kokoh²nya ngelosaken dengan harga 350/gr, dengan alesan ‘susut, tapi kan ga kena potongan 20rb/gram’. Ya iya lah. Wong pasarane 370 ke atas, masih bati lah. Awas kweh Koh, ra maning² tuku mas nang tokomu! 😠 *eh tapi ini ada yang beli di situ dan belum tek jual 😁😭

“MEMBONGKAR KECURANGAN DI TOKO EMAS”

.: Lanjut ke toko C :.

Pengalaman di toko A dan toko B makin membuatku waspada. Jadi pas masuk, aku pura² mau beli.

“Yang kaya gini segramnya berapa Mba?”

“445” hohoho ini memang toko baru, eksklusif banget model²nya, karatnya juga tinggi.

“Ok, aku mau jual cincin!”

Dyarrrr… Mbak-e salting 😛

Pas diitung², mbak-e langsung ngasih duit ke aku.

“Kena segini ya Mba..” *aku lupa nominalnya.

“Wait wait wait.. Jadi segramnya kena berapa nih?

“Ya 420, dikurangi 15rb, dikali 3,53 gram.”

“Loh, katanya segram 445, kok ini pakai harga nota?”

“Ya emang gitu Mba..”

“Emang gitu gimana? Barusan aku jual di dua toko loh ya. Yang namanya jual emas ya pakainya harga pasaran sekarang. Apa cuma di toko ini yang pakai harga nota?”

“Ya enggak Mba.. Di mana² ya begitu.” <— senjatane metu.

Aku melu ngetokna senjata, “Berati toko ini mengelabuhi pembeli ya? Kenapa nggak ditulis, penjualan menggunakan harga nota! Biar pembeli nggak kecewa!”